Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Így isznak a magyarok!

| 2025. 06. 24. | 13:22:13
A magyar lakosság alkoholfogyasztási szokásairól készítettek kutatást.
Így isznak a magyarok!
Társaságban jobban csúszik... (Fotó: Illusztráció/freepik)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Átlagosan több mint két italt fogyasztanak a magyarok egy alkalommal, és a 18-49 éves magyarországi alkoholfogyasztók több mint fele legalább havi rendszerességgel fogyaszt alkoholt a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) megbízásából készült friss, online reprezentatív kutatás szerint.

A magyar lakosság alkoholfogyasztási szokásairól készített kutatás eredményei alapján egy alkalommal átlagosan 2,4 italt fogyasztanak a magyarok. Bár ez a mennyiség mérsékeltnek tekinthető, az egyéni tényezők - például a testtömeg, a nem és az érzékenység - jelentősen befolyásolhatják az alkohol hatását.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra: akik gyakrabban élnek ezzel a szokással, jellemzően nagyobb mennyiséget is isznak egy-egy alkalommal.

Az adatok szerint a 18 és 49 év közötti korosztály több mint fele legalább havonta egyszer fogyaszt alkoholt. A fiatalabb, 18-29 évesek körében különösen jellemző, hogy a fogyasztás társas eseményekhez, például bulikhoz vagy baráti összejövetelekhez kapcsolódik, és ilyenkor gyakran nagyobb mennyiség kerül a poharakba.

A kutatás szerint a legnépszerűbb ital a bor, a válaszolók több mint fele ezt jelölte első helyen, amit a sör, és azonos arányban a röviditalok és koktélok követnek. A férfiak inkább a sört és rövidet, míg a nők inkább a koktélokat kedvelik, utóbbi pedig főleg a 18-29 évesek körében a legnépszerűbb, míg az idősebbek inkább boroznak.

A válaszadók közel 90 százaléka társaságban, és közülük is 60 százalék szintén közösségben, de otthon iszik; főleg a fiatalabbakra jellemző inkább, hogy az italozáshoz más helyszínt választanak. A fogyasztók egyre gyakrabban keresik az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú alternatívákat, különösen szórakozóhelyeken és vendéglátóhelyeken - közölték.

Az MSZSZT évek óta kiemelten foglalkozik a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaival, a kutatás eredményeire alapozva pedig ötödik alkalommal indít országos szemléletformáló kampányt, melynek célja a tudatos és felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése. A kampány során ismert influencerek osztják meg személyes történeteiket arról, miként tudják egyensúlyban tartani az alkoholfogyasztást, mikor mondanak nemet, és milyen jelentőséget tulajdonítanak a mértéktartásnak.

További híreink
Négyes halál az M1-esen
Négyes halál az M1-esen
Egy gyerek és három felnőtt az áldozat.
Lázár János: ez a MÁV egyik legnehezebb napja
Lázár János: ez a MÁV egyik legnehezebb napja
A vihar jelentős károkat okozott - közölte a miniszter.
Nem indít és nem fogad gépeket a budapesti reptér
Nem indít és nem fogad gépeket a budapesti reptér
A vihar megrongálta a légikikötőt.
Ismét rengések voltak Csongrádnál
Ismét rengések voltak Csongrádnál
A lakosság az epicentrum közelében érezhette a földmozgást.
Orbán: Varga Juditban miniszterelnöki képességek voltak
Orbán: Varga Juditban miniszterelnöki képességek voltak
Fájdalmas és dühítő, ami vele történt - fogalmazott.
Ukrán busz balesete: 19 sérült
Ukrán busz balesete: 19 sérült
Felnőttek és gyermekek utaztak a járművön.
Újra rengett a föld Csongrádnál
Újra rengett a föld Csongrádnál
Erősebben, mint az előző napon.
Megjelent Európában a bőrcsomósodáskór
Megjelent Európában a bőrcsomósodáskór
Jelentős a betegség gazdasági kártétele.
Ásványvizet hív vissza az Auchan
Ásványvizet hív vissza az Auchan
A termék fogyasztása egészségügyi kockázatot jelenthet.
Nyíregyházán az Európai Virágos Városok és Falvak zsűrije
Nyíregyházán az Európai Virágos Városok és Falvak zsűrije
Nemzetközi szereplésre szerzett jogot a város.
Szalmonellaveszély! Figyelmeztet a Nébih
Szalmonellaveszély! Figyelmeztet a Nébih
Ezt a kolbászt ne fogyassza el!
Kötelező energetikai felülvizsgálat
Kötelező energetikai felülvizsgálat
Mit kell tudnia róla a vállalatoknak?
Hirdetés